Jezioro Caragh, Ring of Kerry

Najbardziej znana irlandzka trasa widokowa to Pętla Kerry – Ring of Kerry. Na jej malowniczość składają się przepiękne pejzaże górskie, urwiste brzegi, urocze wysepki, kolorowe wioseczki i miasteczka. Zaleca się aby Pętla Kerry jechać w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Trasa Pętli Kerry jest raczej wąska i pełna zakrętów, które graniczą z urwiskiem. W kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara jeżdżą wszystkie autobusy turystyczne i dlatego łatwiej jest jechać tak jak one niż mijać się z nimi na przeciwległym pasie.

Pętlę Kerry można przejechać w jeden dzień. Ale tylko przejechać, jeśli chce się coś więcej zobaczyć i to bez pośpiechu, warto zarezerwować sobie na nią dwa a nawet trzy dni. My zaczęliśmy i skonczliśmy zwiedzanie od Killerney. Przyjechaliśmy z Dublina późnym wieczorem i wracaliśmy wcześnie rano więc na samo miasteczko Killarney nie starczyło nam czasu. A szkoda bo centrum, które widzieliśmy wieczorem idąc na kolację bardzo nam się podobało. Przy okazji polecam restaurację z pysznym włoskim jedzeniem (w szczególności danie z przegrzebkami) oraz pensjonat i hotel w których zatrzymaliśmy się przed wyruszeniem na pętlę i po powrocie. W pensjonacie pracuje (bądź pracował) Polak, który nam kilka ciekawostek opowiedział dotyczących hrabstwa Kerry. Po wyruszeniu z Killarney i dojechaniu do Killorglin zjechaliśmy z Pętli Kerry aby podjechać do Jeziora Caragh – Lough Caragh. Jechaliśmy według wskazówek przewodnika po Irlandii, View Larger Map” target=”_blank”>czyli zjechaliśmy z drogi N70, przez most wjechaliśmy do miejscowości Killorglin i skręcilismy w drugą przecznicę w prawo oznakowaną Caragh Lake. Dojechaliśmy do wsi Caragh i przy sklepie O’Shea skręciliśmy po skosie w lewo na drogę oznakowaną „Hotel Ard Na Sidhe”. Po około 2km mieliśmy wylądować w punkcie widokowym z panoramą Lough Caragh i górami w tle. Niestety albo nie znaleźliśmy tego punktu widokowego albo droga do niego była zamknięta, gdyż napotkaliśmy leśny traktat z napisem Lough Caragh ale był on właśnie  zamknięty. Jadąc samochodem małą lokalną dróżką domyślaliśmy się, że widok musi być piękny, gdyż gdzieniegdzie między drzewami widać było jezioro. Coś tam zobaczylismy zatrzymując się przy jakimś polu, dość daleko od miejsca gdzie oczekiwaliśmy znaleźć punkt widokowy. To co udało nam się dojrzeć przedstawiało się naprawdę malowniczo i tylko pozostaje nam żałować, że jednak nie udało nam się dojechać do puntu widokowego.