Posiadłość i Ogrody Muckross, Ring of Kerry

Ciąg dalszy naszej podróży Pętlą Kerry czyli Muckross House and Gardens. Poprzedni przystanek był przy wodospadzie Torc, a Muckross House and Gardnes znajdują się bardzo blisko, po drugiej stronie ulicy. Budynek Muckross House to imitacja elżbietańskiego dworu. W posiadłości znajduje się muzeum folkloru i życia wsi. Posiadłość wraz z przylegającymi ogrodami jest bardzo popularnym miejscem i podobno w sezonie jak i w dni wolne od pracy oblegany jest przez tłumy szukające wypoczynku w miłej scenierii. My dotarliśmy na miejsce już późnym popołudniem i to uciekając przed deszczem, który nas przegonił znad wodospadu. Odczekaliśmy największą część ulewy w kafeterii a gdy przestało padać ruszyliśmy obejrzeć majątek i ogrody. Niestety, ponieważ nie byliśmy w sezonie turystycznym, całe miejsce łącznie z parkingiem było zamykane o godzinie 18.00.

Wystarczyło nam więc czasu aby szybko rozejrzeć się po okolicy. Zrezygnowaliśmy ze zwiedzania Muckross House bo chcieliśmy pobyć trochę na zewnątrz, korzystając z chwilowej bezdeszczowej aury. Dodatkowo musieliśmy zrezygnować z zobaczenia Muckross Abbey, strzałka wskazująca kierunek do opactwa, podawała że spacer będzie trwał 40 minut. Do zamku Ross (Ross Castle) a raczej tego czego z niego zostało czyli wieży otoczonej murem było jeszcze dalej. Przy Ross Castle można podobno wynająć łódź i popływać po jeziorze lub też dopłynąć do małej wyspy Inisfallen, która położona jest naprzeciw zamku i która kryje VII wieczne ruiny zakonu oraz XII wieczne mnisiej osady.

Niestety udało nam się zobaczyć tylko niewielką część tego co planowaliśmy. Jest powód, żeby tam wrócić. Problem w tym, że miejsc do których chemy wrócić przybywa a jeszcze tyle nowych miejsc w Irlandii wciąż czeka na nas..

Moze Cie tez zainteresowac
Jezioro Caragh Craic Urwiska Slieve

3 uwagi do wpisu “Posiadłość i Ogrody Muckross, Ring of Kerry

1. Bardzo ciekawa ta posiadłość🙂 Cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga bo teraz ponownie wybieramy się na Ring of Kerry i mogę dodać do punktów trasy następne miejsce🙂