When in Rome, do as the Romans..

Gy mówiłam znajomym, że lecę do Rzymu ale nie zamierzam zwiedzać i biegać z językiem na wierzchu tylko odpoczywać, pić winko, jeść makaron no jednym słowem robić to co tambylcy, powiedziałam „I’m just going to do as the Romans do”. Zaśmialiśmy się od razu wszyscy bo tak wesoło to moje stwierdzenie wpasowało się w anglojęzyczny odpowiednik naszego „wszedłeś między wrony musisz krakać jak i one”. W sumie nie do końca wszystko robiłam tak jak Rzymianie bo nie jeździłam na motorze, nie rozmawiałam z nikim tak głośno i ekspresyjnie, aż wydawać by się mogło że się kłócę… ale chyba poza tym dostosowałam się do Rzymu i ich mieszkańców. Przedstawiam kilka wspomnień z ulic Rzymu

1. uliczni grajkowie 🙂

2. „Antykwariat” na świeżym powietrzu w pobliżu stacji Termini

3. Akcja protestacyjna „Rzym dla rowerów”

4. Tłumy, wszędzie tłumy (w tym przypadku nie Rzymian)

5. Jadalne kasztany nie przy placu Pigalle ale przy fontannie Trevi. Pan wybrał sobie niezłą miejscówkę i pobiera 5 euro za tubkę  kasztanów czyli w sumie za jakieś chyba 6 sztuk..

6. Zabytki, kwiaty, motory, plotki panów przy kawie czyli Rzym w całej okazałości

7. Trzech mimów, dwóch kowbojów i jeden taki ktoś bez głowy

8. Największe bańki mydlane

9. Campo de’ Fiori czyli targ w Rzymie, no i Miłosz..

10. Albo tacy przedsiębiorczy i utalentowani księża (w sumie było to na placu przykościelnym a włoscy przechodnie pozdrawiali ich jak księży) albo uliczni artyście w oryginalnym przebraniu.

11. Straż watykańska (gwardia szwajcarska)

12. Chwila oddechu od zgiełku stolicy..

13.  I po raz kolejny to co lubiłam w Rzymie robić najbardziej: siedzieć na zewnątrz w ogródku restauracyjnym, cieszyć się ciepłem i słońcem, pić lub jeść, odpoczywać, rozmawiać, obserwować świat wokół..

Moze Cie tez zainteresowac
Mieszkanki Cork topless Dublin City of Science

2 uwagi do wpisu “When in Rome, do as the Romans..

Skomentuj

