Baldongan Castle

Mieszkając w Malahide mamy tak zwany rzut beretem do Ardgillan Castle. Jeździmy tam więc co jakiś czas, bo widoki ładne, jest sympatycznie i ogólnie lubimy to miejsce. Za każdym razem gdy jechaliśmy do Ardigallan, w połowie drogi zauważałam kierunkowskaz z napisem cośtam… Castle. Kierunkowskaz stary, odrapany i trochę pokrzywiony i za każdym razem zauważałam go w ostatniej chwili. W końcu postanowiliśmy pojechać w stronę Ardgillan ale nie do znanego nam dobrze miejsca a raczej w poszukiwaniu tego zagadkowego kierunkowskazu i jeszcze bardziej zagadkowego zamku. jechaliśmy coraz wolniej w pobliżu gdzie mniej więcej spodziewałam się zauważyć kierunkowskaz i udało się…wypatrzyliśmy kierunkowskaz z napisem Baldongan Castle.

Dojechaliśmy do cmentarza z ruinami kościoła a na murze bramy wejściowej widniał napis Baldongan Castle and Church.  Zrobiłam kilka rundek wokół kościoła i po cmentarzu, ale nigdzie nie mogłam dopatrzeć się zamku lub jego ruin.🙂

Dopiero po powrocie z tej wyprawy dowiedziałam się, że w XIII wieku Zakon Templariuszy wzniósł w tym miejscu fortecę a w XV wieku dobudowano kościół. Po fortecy już nie ma ani śladu a kościół to też już szczątkowe ruiny z Wieżą Dzwonnicą. Zamek musiał być dość znakomity skoro mimo, że już go dawno nie ma, prowadzą do niego kierunkowskazy. Ruiny kościoła w sumie przypominają zamek i gdyby nie to, że wokół znajduje się cmentarz, łatwo ten kościół pomylić z zamkiem..

Podobno z wieży kościoła w pogodny dzień widać siedem hrabstw (zawsze mnie ciekawi jak takie rzeczy sprawdzono i obliczono). Drzwi do wieży były zamknięte na kłódkę więc nie udało mi się niestety tego sprawdzić.

Moze Cie tez zainteresowac
Wróciłam.. 50 people 1 question Dublin Town

3 uwagi do wpisu “Baldongan Castle

  1. Pamiętam te ruiny, to tam kiedyś ukradłem z pola kilka ziemniaków, żeby spróbować jak smakują. Nikt nie patrzył🙂 Też mnie ciekawi jak liczą te hrabstwa z rożnych wzgórz, ale stamtąd to bym nie podejrzewał takich widoków.

Zapraszam do rozmowy

