Z cyklu „do it the Irish way” – rezerwacja pociągu

Oprócz cyklu „czym się różnimy” zakładam nowy cykl „do it the Irish way”.  W tym cyklu będę opisywać rzeczy typowo irlandzkie do których nie mam polskiego porównania. Zacznę od pociągów. Sieć kolejowa w Irlandii nie jest jak sieć pajęcza, poprzecinana w te i we wte tylko trochę taka pionowa z poziomymi odnogami.🙂 Dość często trzeba jechać przez Dublin pomimo, że wcale nie jest na trasie i tak np ze Sligo do Cork nie dojedzie się bez zahaczenia o Dublin. (mapka poniżej wygląda dość dziwnie, ale pewnie rozciągnęli ją tak aby móc zmieścić na niej wszystkie nazwy stacji pociągów).

Widoki (przynajmniej na trasach, którymi ja jechałam) takie same, nużące po jakimś czasie – łąki z owcami, krowami, czasem końmi. Stacje kolejowe są zazwyczaj z dala od miasteczek, na ich peryferiach więc nawet nie widać tych miasteczek i ogólnie po mniej więcej godzinie zaczyna być jak w „Rejsie” czyli nuda, stagnacja, kura, droga na Ostrołękę. Jedyne co może dodać trochę rozrywki to kupowanie biletów a dokładnie rezerwacja miejsc. Biletów nie warto kupować na stacjach bo są o wiele droższe niż kupując je przez internet. Kupując online wybiera się stację na której chce się odebrać bilet, gdyż nie drukuje się go samemu. Po kupieniu biletu przez internet, udajemy się do automatu na stacji, wklepujemy kod rezerwacji a automat wypluwa bilet. Oczywiście bilet na pociąg z Dublina do np. Cork możemy odebrać również na jakiejkolwiek stacji kolejki naziemnej DART (w Dublinie nie ma metra) więc dla osób, które i tak podróżują dartem lub mieszkają w pobliżu stacji darta to żaden problem. Pozostałe osoby mogą ten bilet odebrać z automatu ze stacji z której odjeżdżają czyli z Dublin Connolly lub Hueston. Ta rezerwacja biletu online to jest najciekawsza w całej podróży gdyż zarezerwować i kupić bilet trzeba imiennie i potem imię wyświetlane jest na ekraniku nad siedzeniem. Widzimy więc jak wszyscy nasi pasażerowie którzy zarezerwowali bilety się nazywają. Jak jadę pociągiem służbowo to podaję swoje imię i nazwisko bo potem używam tego biletu jako dowodu podróży do zwrócenia kosztów. Gdy jeszcze nie mieliśmy samochodu jeździliśmy sporo pociągiem w celach prywatnych. Rezerwowałam sobie wtedy miejsce jako: Miś Uszatek, Aniołek Strażak i cokolwiek przyszło mi do głowy. W pociągach tych pracownicy cateringu to zazwyczaj Polacy. Jeżdżą z wózkami taki – wars na kółkach. Raz wdaliśmy się w dłuższą pogawędkę z pewnym panem z cateringu. Rozmawialiśmy po polsku dłuższą chwile i jak już odchodził spojrzał do góry na ekranik – pewnie był ciekawy jak się nazywam. Podróżowałam wtedy jak Misiu Bonaparte….

Moze Cie tez zainteresowac
Chatki ule, Slea Head Massa Martana Household Tax

10 uwag do wpisu “Z cyklu „do it the Irish way” – rezerwacja pociągu

  1. Czytam z wielkim zainteresowaniem. Bardzo ciekawie jest w krainie deszczowców. Wczoraj nawet obejrzałam mecz z Hiszpanią i cały czas trzymałam kciuki za Irlandię. Nie pomogło, ale byłam z nich dumna.

    • ano mamy tu dość ciekawie czasem🙂 Irlandczycy nie są zadowoleni z meczu jaki ich drużyna rozegrała, ale mi osobiście imponuje to, że wszyscy Irlandczycy którzy wybrali się do Polski dobrze się bawią i nie tracą humoru

  2. Fajny cykl. Znajomy zaprosił mnie na wspólną wycieczkę pociągiem, mam z nim jechać jako opiekun bo on jest po wylewie i ma darmowe przejazdy. Mogę więc sobie wydrukować „Anioł Stróż”🙂

  3. Misiu Bonaparte, widzę, że mam dużo ciekawych postów do przeczytania😉 Ale na pewno się nam przyda do wycieczki, post po poście, krok po kroku, obiecałam sobie, że za każdym razem, gdy wejdę na Twojego bloga (np. teraz weszłam z Facebooka), to przeczytam co najmniej jeszcze jeden wpis, żeby się zagrzewać do wyjazdu😉

Zapraszam do rozmowy

