Z cyklu „do it the Irish way” – kanapki z czipsami

O różnicy między polskimi a irlandzkimi kanapkami już pisałam tu. Ale osoby, które nie mieszkają w Irlandii i nie znają Irlandczyków, być może nie słyszały o ich ulubionym daniu czyli kanapkach z czipsami. W sumie nie mam pewności czy to „danie” jest irlandzkie czy angielskie – spotkałam się z nim zarówno w Anglii jak i w Irlandii a gdy mieszkałam jeszcze w Polsce moi znajomi Anglicy, Walijczycy i Irlandczycy często wspominali, że tęsknią za taką kanapką. Typowa kanapka z czipsami (czyli  crisp sandwich) powinna mieć czipsy w środku.

Podkreślam to dlatego, że zamawiając zwykłą kanapkę gdzieś w pubie, też dostaniemy do niej czipsy, tylko z boku na talerzyku. Crisp sandwich może zawierać różne inne skladniki jak ser czy kiełbaski ale chyba jednak najbardziej tradycyjna jest tylko z masłem i czipsami. Uprzedzam od razu pytanie – nie, nie próbowałam tejże kanapki jeszcze.. i raczej nie zamierzam. Przepis na kanapkę z czipsami można podejrzeć tu a żeby upewnić się, które czipsy wybrać polecam A blog about crisps na którym autorzy oceniają różne czipsy (aż do ostatniej paczki lub do zejścia z powodu wcześniej wymienionej czynności)🙂

A czy wspominałam, że wielu Irlandczyków do kanapki zamiast czipsów jada popcorn?😉

Zgłodniałam chyba..

Moze Cie tez zainteresowac
Dublin Contemporary Newport Marina w Malahide

15 uwag do wpisu “Z cyklu „do it the Irish way” – kanapki z czipsami

  1. Najbardziej mnie zdziwilo,. ze sama nie probowalas. To bardzo smaczne kanapki I bogate w ten no te wartosci, witaminy, whatever.

  2. To teraz już wiem, czemu studenci w stołówce do kanapek czy jakiegokolwiek obiadu biorą chipsy… Zastanawiałam się, o czym nie wiem. Ciekawe, jak to smakuje.

Zapraszam do rozmowy

