Happy Halloween (w Irlandii)

Irlandczycy uwielbiają Hallowwen. W tym dniu dzieci przebierają się w różne mniej lub straszne kostiumy a dorośli chodzą do knajp na Halloween party – oczywiście też przebrani. (ci młodzi dorośli)🙂

Oprócz typowych party czyli coś w stylu dyskotek na których dorośli występują w kostiumach Spidermana, Teletubisia czy Cruelli jest dużo imprez mniej tanecznych ale równie tematycznych.🙂

Jeden z największych w Europie festiwali Halloween obywa się w Derry. W tym roku będzie trwał 5 dni i ma być największy… jak do tej pory. Więcej o imprezie i programie tutaj

W Kilkenny festiwal nazwano ThrillKenny. W programie między innym wspólny taniec zombie, wampirów i innych podobnych stworów w sobotę o godzinie 7 wieczorem gdy to wszyscy zainteresowani (i zarejestrowani) odtańczą wspólnie taniec z piosenki Michaela Jacksona –  „Thriller”. Impreza zwana Thrill The World jest imprezą ogólnoświatową (niestety w programie nie zauważyłam żeby się gdzieś w Polsce odbywała) obchodzoną od roku 2006. Każdy może wziąć udział – zgłosić swoją grupę, zebrać przy tym pieniądze na cele charytatywne po czym zsynchronizować zegarki i razem z innymi zombie z całego świata wspólnie podrygiwać i śpiewać  „You Know It’s Thriller, Thriller Night”

Hidden Dublin Ghost Walk Tour oferuje serię tematycznych wędrówek / przejażdżek po Dublinie. Można wybrać wycieczkę autobusem, można na piechotę zwiedzić północny lub południowy Dublin itd.  Przeróżnych wycieczek do wyboru jest kilka – to co łączy je wszystkie to tematyka przyprawiająca uczestników co najmniej o gęsią skórkę.

Pozostaje mi więc jedynie życzyć: Happy Halloween..

Moze Cie tez zainteresowac
Droga z mokradeł Dunbeg Fort Rezerwacja pociągu

29 uwag do wpisu “Happy Halloween (w Irlandii)

  1. W Halloween lubię oglądać filmy dziejące się w Halloween:D W Polsce zabawa halloweenowa dopiero się rodzi. W sumie to jestem ciekawa jak to u nas będzie wyglądało za kilka lat. Na ten moment trudno powiedzieć, ponieważ 1 listopada obchodzony jest dzień Wszystkich Świętych, który wygląda u nas jak żałoba narodowa…

    • wiesz tu też wszyscy wiedzą że 1 listopada jest All Saints’ Day…ale się go nie obchodzi. Wszyscy bawią się w Halloween czyli 31 października. Z tego powodu też jest Bank Holiday przy okazji – czyli dzień wolny od pracy. W sąsiedztwie mam już wszystkie domy przystrojone pajęczynami, dyniami itp. Chyba też coś będę musiała zrobić🙂

      • Dzień Wszystkich Świętych wg mnie powinien być dniem radosnym, tymczasem patrząc na jak w PL wygląda to chyba wszyscy nie wierzą w to, co wierzą. Mi kojarzy się ze smutkiem i czarnymi jesionkami. Trudno będzie chyba wygrać kiedyś Halloween z DWŚ. Zresztą to nawet nie o to chodzi, aby jedno święto wygrało z drugim. Zobaczymy jednak, bo młodsze pokolenie jest już bardzo zamerykanizowane.
        Mam nadzieję, że jakieś zdjęcia z Halloween wrzucisz u siebie na blogu, bo jestem bardzo ciekawa, jak to w Twoich stronach wygląda;)

  2. Z ogólnoświatowymi imprezami jest trochę tak jak kiedyś z Międzynarodowym Dniem Dziecka obchodzonym między kilkoma narodami bloku wschodniego. Swój strój Drakuli powiesiłem w tym roku przy drzwiach, już straszy.

    • no tak, masz rację. Moi wszyscy sąsiedzi też już się opajęczynowali, odyniowali, ogrobowali itp. Ja na razie mam tylko zakupione słodycze dla dzieci sąsiadów ale też muszę jakoś wizualnie dom przygotować🙂

  3. Witaj Kasiu!
    Ciekawie u Ciebie, będę zaglądać, jeśli wolno:)
    Mam przyjaciół w Irlandii, mieszkają gdzieś niedaleko Cork( chyba dobrze napisałam? ) i od wielu lat ciągną mnie do siebie. Kto wie, może..?
    Pozdrawiam ciepło z zamglonej, zimnej zachodniej Polski🙂
    Agnieszka

    • Zapraszam serdecznie choć deszczowo🙂
      Ja mieszkam w Dublinie czyli dość daleko od Cork (a na dodatek Corkowiczanie nie lubią Dublińczyków – ale to dotyczy tylko Irlandczyków)🙂 Jak już wybierzesz się do przyjaciół to zapraszam też do mnie do stolicy na irlandzką kawę z wkładką – pod warunkiem że przywieziesz gąski🙂
      Pozdrawiam z czasowo bezdeszczowej krainy🙂

  4. Patrząc po komentarzach, wspomniana wcześniej koleżanka była właśnie w Dublinie🙂 Ja też chętnie przyłączę się do „zaglądających” tu. Bardzo mi się podoba,a przede wszystkim – jest ciekawie🙂

    Co do Halloween, w Polsce powoli robi się popularne, ale faktycznie … nie jest uznawane, bo Mamy Wszystkich Świętych, jest to dzień zadumy, ktoś wcześniej dobrze napisał, że wygląda to jak żałoba narodowa. Nawet na Facebooku powstały w tym roku grupy – Jestem Chrześcijaninem, nie obchodzę Halloween. Mi osobiście Halloween nie przeszkadza, a wręcz podobają mi się fantazyjnie powycinanie,świecące dynie i to jak obchodzone jak ono w innych krajach🙂

    • słyszałam…czytałam jak w jakimś kościele ksiądz rozwalił pięścią dynię na oczach dzieci.. Przy okazji takich opowieści myślę o tym jak wielu polskich księży przykłada rękę do tego że ludzie przestają chodzić do kościoła…

      • A ja się zastanawiam, czy polska batalia o Halloween to rzeczywiście kwestia ideologii czy raczej szansa na wypłynięcie? Kto słyszałby o prawicowych pogromcach wampirów, którymi jak diabłem straszą lewicowcy? Tu jakiś proboszczyna wygłupi się z dynią, tam dziennikarz wykpi marsz wszystkich świętych (takie cuda u nas powstały).
        Ja tam wyznaję zasadę, by wszystko ze stoickim spokojem olać. Jak będę miał ochotę wydrążę dynię, a jak nie to powieszę święty obrazek na drzwiach. Moja sprawa:)

Zapraszam do rozmowy

