His & Hers

Tytuł wpisu to tytuł filmu. Jednak wrzucając go w wyszukiwarkę internetową nie łatwo znaleźć ten konkretny film o którym chcę napisać. Większość wyników w wyszukiwarce to jakiś serial lub też film amerykański i jeszcze jakiś brytyjski.

HH_quad_final_UK V2

Moje His & Hers to dokumentalny film irlandzki o mężczyznach mimo że nie zobaczymy ani jednego z nich w filmie.   70 kobiet opowiada o mężczyznach ze swego życia. Każda kolejna kobieta jest starsza od poprzedniej.  Dlatego też tak jakby chronologicznie najpierw o ojcach opowiadają małe dziewczynki i nastolatki. Potem o chłopakach i narzeczonych opowiadają młode kobiety. Im dalej w film tym więcej opowieści o mężach oraz synach. Widzimy kobiety w ich codziennym otoczeniu, w ich sypialniach, kuchniach, samochodach a nawet traktorze. Wszystko wydaje się takie naturalne a ich otwartość i szczerość sprawia, że czasem czujemy się ciut nie na miejscu słuchając ich prywatnych, często bolesnych wspomnień.

Na początku jest dość wesoło, z czasem słuchamy opowieści nierozerwalnych z podeszłym wiekiem: chorób, wdowieństwa, samotności ale też i dobrych wspomnień. Przyznam, że uroniłam kilka łez tu i tam. Z każdej historii wyjawiał się obraz miłości oraz troski. A pomiędzy tym wszystkim również życia zwykłej irlandzkiej rodziny.

Nie wiem czy taki był zamiar reżysera ale film jest bardzo poetycki i czarujący. Jest również długi ale można podzielić go na kilka części chociaż ja obejrzałam od razu cały. Popcorn może nie, ale butelka dobrego wina i zapraszam do obejrzenia.

 

<

Moze Cie tez zainteresowac
Most Sean O’Casey Słoiki w Dublinie 50 osób 1 pytanie

20 uwag do wpisu “His & Hers

  1. O, wygląda na mój typ, poszukam, mam nadzieje, ze w pakiecie będą angielskie napisy, bo irlandzkie akcenty są dla mnie czasem wyzwaniem 🙂 Dzięki za rekomendację.

  2. chętnie obejrzę .. jak tylko znajdę winko :^) .. na razie spoglądam kobietę wieszającą pranko do suszenia i pomyślałem, że tak chyba jest już od kilku tysięcy lat .. gdzie to chłopy co to nie boją się pralki :^))

Skomentuj

