Irlandczyk pęłną gębą – część I

Przedstawiam Państwu pięcioczęściowy cykl pod tytułem: skąd wiadomo że mamy do czynienia z Irlandczykiem lub sami się nim staliśmy. (z przymrużeniem oka)

Dziś część pierwsza:

  1. po pracy w czwartek lub piątek dasz się namówić znajomym na wyjście do pubu mówiąc że idziesz tylko na jednego. I oczywiście to nigdy nie jest jeden
  2. dziękując ludziom za coś, oprócz zwykłego „dziękuję” dodajesz jeszcze „you are very good”
  3. odnajdujesz przyjemność w rozmowie o pogodzie
  4. zaciągasz hamulec ręczny zatrzymując się na czerwonym świetle
  5. twoje dzieci w wieku 5 lat chodzą ze smoczkiem w buzi a wieku jednego roku jedzą frytki i czipsy
  6. jadąc samochodem dziękujesz za np przepuszczenie cię podnosząc wskazujący palec z kierownicy. Tak samo podnosisz palec w ramach pozdrowienia gdy mijasz inny samochód gdzieś na wiejskiej drodze
  7. gdy kupujesz paczkę czipsów w pubie rozdzierasz ją całkowicie i stawiasz na stole / barze tak żeby wszyscy z którymi jesteś mogli się częstować.
  8. częstujesz papierosem biorąc go z paczki i podając do ręki osoby która poprosiła o papierosa (nie wyciągasz do tej osoby otwartej paczki tak jak w Polsce)
  9. podobnie z zapalniczką, nie zapalasz nikomu papierosa ani nikt tobie  – podajecie sobie po prostu zapalniczkę
  10. chodzisz w krótkim rękawku przy temperaturze plus 10 stopni

TO BE CONTINUED…

Dad-are-we-Irish

30 uwag do wpisu “Irlandczyk pęłną gębą – część I

    • poczekaj na kolejne odsłony cyklu…zobaczymy wtedy w ilu procentach będzie… to po pierwsze.🙂 Po drugie myślę że punkt pierwszy też może go dotyczyć tylko skrzętnie to ukrywa przed Tobą.
      Ja według powyższego wpisu jestem w 70% … ale zjadę w dół przy kolejnych😉

  1. Super niby drobnoski na ,ktore nie zwracamy uwagi,a je robimy.Z podanych przykladow tylko 1,5,8,9 mnie nie dotyczy.Zobaczymy dalej.Ale powiedzenie z kim przestajesz takim sie stajesz,jest aktualne.

  2. Numer 5 i 9…. Niektóre mnie nie dotyczą bo np nie prowadzę samochodu ale mój partner rzeczywiście podnosi palec z kierownicy w podziękowaniu🙂 Na razie ze mną nie jest tak źle🙂 Jeszcze jestem sobą🙂

  3. zapalniczka to wygoda, bardziej komfortowo przypala sie samemu niz zbliza twarz do czyichs rak, to zdecydowanie lubie ale czestowanie papierosem z reki to nie moja bajka, troche jakby ktos otworzyl bombonierke (niech bedzie ze pelna takich samych czekoladek) ale podal mi reka jedna… mimo to pare punktow mam, czekam na dalsze odcinki!

  4. Jestem Polakiem a wiele z tych rzeczy robię dokładnie tak jak opisałaś… W sumie się nie dziwię bo podobno Polacy i Irlandczycy są do siebie pod wieloma względami podobni🙂 W każdym Polaku jest coś z Irlandczyka. W końcu Polska to „zielona wyspa”😉

  5. Cholewka, to jestem już prawie Irlandką? Poza smoczkiem (zabrałam dziecku, jak roczek miało) i papierosem (zabrałam mężowi i sobie wiele lat temu), to reszta pasuje… Mąż prowadzi, to rusza palcem, ale ja jako pasażer już całą łapką, z naprzeciwka 3 osoby w traktorze też machają… O pogodzie pogadać zawsze można, o tej dziś, o wczorajszej, o lecie 16 lat temu… Czwartek w pubie obowiązkowy, nawet księdza tam można spotkać… Czekam na kolejną porcję podsumowania😀

Zapraszam do rozmowy

