Irlandczyk pełną gębą – część IV

Przedstawiam Państwu czwartą część cyklu (została już tylko jedna ostatnia) pod tytułem: skąd wiadomo że mamy do czynienia z Irlandczykiem lub sami się nim staliśmy. (z przymrużeniem oka).

  1. jeśli pochodzisz spoza Dublina masz kogoś w rodzinie kto gra w regionalnym klubie sportowym w rugby lub hurling i szczycisz się tym (nawet jeśli jest to cioteczny brat drugiego szwagra twojej kuzynki czyli coś w stylu mój kuzyn ma kolegę którego kuzynka chodziła do szkoły z byłym sąsiadem Małysza)
  2. nie jadasz kolacji tylko późny obiad
  3. uprawiasz jakiś sport
  4. Pijesz wodę z kranu, rowniez w restauracjach
  5. robisz makijaż w środkach transportu publicznego
  6. także tam obcinasz paznokcie i dłubiesz w nosie
  7. nie potrafisz w pisowni poprawnie utworzyć liczby mnogiej przez dodanie „s”. Dodajesz apostrof a następnie „s” tworząc tym samym formę dzierżawczą zamiast zamierzonej liczby mnogiej. (czyli nie piszesz „chłopcy” – „boys” ale „boy’s” czyli „chłopca”)
  8. masz co najmniej trójkę dzieci oraz ósemkę rodzeństwa
  9. masz rodzinę w USA lub UK
  10. za nadzienie do mięsa uważasz jedno – mokrą bułkę tartą z przyprawami

TBC…

Leprechaun-Platter

22 uwagi do wpisu “Irlandczyk pełną gębą – część IV

  1. Kiedyś usłyszałem w Nowym Targu jak jeden góral mówi do drugiego: „A wiys, spotkołek w Cikago takiego rudego Ajrysia”. Siedząc już kilkanaście lat wśród górali nauczyłem się jeszcze parę przydatnych określeń (dziampera czyli trampolina, kara – wiadomo). Ale w życiu bym nie pomyślał, że pisząc błędnie liczbę mnogą sam staję się przynajmniej w dziesiątej części Ajrysiem!

      • Wcale nie jestem taka odważna – wiem, gdzie pić 😉 W Gdańsku w niektórych miejscach jest woda z leśnych ujęć – pycha! Dublińska kranówa ma smak wody ze studni mojej babci (która dożyła 95 wiosny pijąc ją bez przegotowywania)

  2. Ha, a ja namówiłam Męża, by mi na gwiazdkę kupił kalendarz ze zdjęciami zawodników naszej lokalnej drużyny. Kalendarz jest akcją charytatywną, a chłopaki się do zdjęć rozebrali😉 Na 2, 4, 9 i 10 już „choruję”, 1 i 8 jest w planach, na resztę jestem „zaszczepiona”. Jak zwykle fajne zestawienie😉

    • oczywiście nie tłumami ale raz na jakiś czas ktoś się trafi. I malują je też nawet🙂
      A co do 7 to nie dziwi nic. Tego jest wszędzie od nasrania że tak powiem, poczynając od maili na reklamach na budynkach czy ulotkach kończąc, jak np „we buy car’s for cash”. A ostatnio widziałam banner na szkole (sic !) gdzie obwieszczano wszem i wobec że prowadzone są dodatkowe zajęcia sportowe dla dziewczyn w dwóch grupach wiekowych i oczywiście z bykami było:
      ” hurling for girl’s aged 7 – 10 and girl’s aged 11 – 14″ czy jakoś tak. 😉

      • Chciałem już napisać, że „jak można takie byki walić we własnym języku” (bo ile osób jeszcze celtyckiego używa… ?), ale jak się słucha ludzi w Polsce to mam wrażenie, że może 1 osoba ba 10 mogłaby się nazywać „nativem” z polskiego😉 No i oczywiście plus ponglishe i korpomowa u mnie na blogu :p

  3. Życzę Ci wspaniałych świąt w PL i szczęścia w Nowym roku!

    W święta usiądę i na spokojnie przejrzę wpisy u ciebie, bo byłam troszke zabiegana ostatnio i nieco opuściłam, a widze wiele ciekawego!

    pozdrawiam
    Anka

    • Powoli wracam do siebie po przerwie światecznej. Skończę tylko rozpakowywać wszelkie torby, odsapnę i …dalej walcem będę jeździć🙂
      Dobrego roku dla Waszej całej Piątki🙂

  4. Niestety pkt. 2,4,5,6 można też z powodzeniem odnieść do Anglików, więc sama nie wiem … no wprowadzasz w błąd! Jeszcze się ktoś pomyli :))))
    A na zdjęciu, to słówko ‚luck’ wygląda dość podejrzanie … bo tak jakby ‚l’ było przecięte w poprzek brzegiem chmurki. Wygląda trochę jak ‚f’ i w pierwszym porywie myślałam, że to takie osobliwe irlandzkie życzenia :)))
    No ale po bliższym przyjrzeniu się (Czy ja muszę już zacząś myśleć o okularach?) stwierdziłam, że chyba wszystko w porządku!

Skomentuj

