Dzień po świętowaniu

Część Dublina zwana Temple Bar lub też żartobliwie Barrio Alcoholico, to część której się unika w piątkowe i sobotnie wieczory. Tam pijactwo jest najgorszego kalibru, nie mające żadnych oporów wieczory kawalerskie i panieńskie oraz wszelkiego rodzaju imprezy mające na celu zbyt duże spożywanie napojów wyskokowych. Bywam tam, żeby nie było, gdy ktoś po raz pierwszy przyjeżdza do mnie z Polski bo to w ramach egzotycznej atrakcji trzeba i tam zaprowadzić. Bywam też czasem na jakimś wieczorze panieńskim, ale jest fajnie bo wszyscy wiemy czego się spodziewać i że tak ma być bo taki wieczór i ma swoje prawa. Na co dzień jednak Dublińczycy nie pijają w Temple Bar. 

Oczywiście największe tłumy gromadzą się przy pubie o tej samej nazwie

temple bar

Dowiedziałam się z gazety, że jest tam kamera z której na żywo można podgladać co się dzieje przed pubem  – proszę tu link – http://www.earthcam.com/world/ireland/dublin/?cam=templebar 

Portal zebrał świetne zdjęcia pokazujące jak wyglądał Temple Bar wczoraj:

godzina 11, samotny turysta robie selfie

pastedimage-60019-630x361

11.30  – ludzi przybywa i zaczynają czekać na otwarcie pubu

pastedimage-6438-630x354

Południe – pub otwarty

pastedimage-91616-630x342

godzina 15, trochę zakorkowane

pastedimage-17659-630x348

godzina 17.30  – karetka próbuje przejechać przez tłum

pastedimage-55678-630x352

godzina 18.00 – a teraz van

pastedimage-38688-630x349

godzina 21.00 – ludzi wciąż sporo

pastedimage-63373-630x340

Północ – nadal to samo

pastedimage-48314-630x353

godzina 1.00 – powoli się wyludnia (no jak się piło od południa)

pastedimage-19683-630x353

godzina 3.15 – koniec imprezy

pastedimage-76900-630x344

godzina 4 – idźcie do domu chłopaki

pastedimage-36932-630x340

godzina 5 – sprzątanie ulic

pastedimage-13119-630x356

godzina 6.40 – czy tu kiedykolwiek była jakaś impreza?

pastedimage-22912-630x350

…tymczasem na małomiasteczkowej paradzie

unnamed

19 uwag do wpisu “Dzień po świętowaniu

  1. U nas takiego świętowania nie ma, choć pija nie mniej. W tym irlandzkim jest coś intrygującego. Ludzie potrafią się bawić, jak choćby ten przystrojony na zielono traktorzysta.

  2. no cóż, nie rozumiem nic a nic, powodów, dla których święto Patryka cieszy się takim powodzeniem w Polsce, poza czysto rozrywkowo-piwnym. ale to gadanie w radiu i w tv, życzenia itp. itd. – przerost formy.
    ale wlazłem na stronę z obrazem z kamery i spędziłem dłuższą chwilę patrząc, jak kolejny turysta robi sobie selfie przez barem🙂

  3. No w UK wiadomo z dystansem odnoszą się do sasiedzkiego święta a jednak puby dają znać iż w tym dniu Giuness jest tańszy. A ponadto rodzina królewska zawsze zaznacza swoją przyjaźń poprzez odwiedzenie (jest z niej ktos delegowany), regimentu wojsk irlandzkich.

  4. Heheh znałem tą kamerkę z (chyba) zeszłego roku. I strzeliłem sobie krótki seans ok. 20-21 i później koło północy. O północy było trochę luźniej, przez tłum przebijały się barierki po prawej stronie ulicy😉
    Po lewej bawiła się spora grupka ludzi, ale bawili się jakoś dziwnie i tylko czekałem na dym. Nie doczekałem się😛

    • mysle ze mozesz niemal co weekend ogladac i w koncu jakiegos mniejszego lub wiekszego dymu sie doczekasz. A jak nie dymu to chociaz posmiejesz sie troche. Zastanawiam sie czy nie umowic sie ze znajomymi ktorzy wyjechali z Dublina i troche tesknia pod ta kamerka kiedys. Ale tak w ramach niespodzianki. Nie mowic im o co chodzi tylko umowic sie na konkretna godzine a nastepnie z jakims gotowym banerem z ich imionami czy cos takiego ustawic sie do kamerki i wyslac im linka z prosba o otworzenie🙂 Myslisz ze sie spodoba?🙂

  5. W „dzień po” od 4.30 rano byłam na lotnisku w Dublinie. Zabawnie było ogladac tłumy ludzi śpiących na podłodze na całej długości hali😀 Niektórzy jeszcze pomalowani na zielono, inni z zielonymi czapkami. Musieli się dobrze bawić🙂

  6. Doskonały pomysł z kamerką i zdjeciami u ciebie. Wykorzystałam je na lekcji angielskiego . Odwiedziłam tylko raz Irlandię i na weekend patrykowy, dawno temu, bo w 2002r. Byłam wtedy ogromnie zadziwiona, bo jeszcze duzo wtedy nie wiedziałam o ich swięcie. To bardzo miy naród, a wtedy żył jeszcze nasz Papież i jak sie dowiedzieli, ze ja z Polski, to cały pub o tym usłyszał. Pozdrawiam serdecznie z Polski.

    • O matko, mam nadzieje ze lekcja byla dla doroslych nie dla dzieci? Toz tam o pijanstwie!😉 Na fajny pomysl wpadlas. Mam nadzieje ze lekcja zainteresowala wszystkich?😉
      2002 mogli tak dobrze reagowac na papieza Polaka. Dzis Irlandczycy po wielkiej ilosci skandalu z kosciolem w tle inaczej do tegoz kosciola podchodza. Ale narod mily, to prawda

Zapraszam do rozmowy

